A Dakar abroncsai

A Dakar-ralinál valószínűleg nem létezik nagyobb kihívást jelentő próba ember és gép számára a világon. A 2018-as Dakar-ralin használt BFGoodrich abroncsokat a világ számos pontján, több versenyen is kipróbáltuk, tanulmányoztuk – a BFGoodrich azonban nem csak tanulni szándékozik a versenyeken... mi azért versenyzünk, hogy nyerjünk.

A 2018-as Dakaron a BFGoodrich® partnerek és mintegy 300 egyéb versenyző is a mi abroncsainkat választotta – termékeinknek egyaránt kell megfelelniük a változatos műszaki igényeknek, és bírni a kéthetes, több mint 9 000 kilométeren, Peru, Bolívia és Argentína kietlen tájain át vezető verseny megpróbáltatásait.

A Dakar remek próbaterep az abroncsok számára, amelyeknek ki kell tartaniuk a különleges körülmények között is – homokdűnék, különböző minőségű talajok, éles kövek, és a különböző tengerszint feletti magasságból adódó óriási hőmérséklet-ingadozás itt a menü. A tereprali igazi innovációs kincsesbánya az abroncsgyártók számára.

A BFGoodrich mérnökei büszkék is erre a különleges laboratóriumra, amely kísérleti terepként szolgál számukra, hogy a terepabroncs termékeket – köztük a kitűnő vonóerővel rendelkező és strapabíró, népszerű BFGoodrich® All-Terrain T/A KO2 abroncsot is – mind jobban tökéletesítsék.

2018-ban a BFGoodrich® négyféle abroncsot biztosít partnerei számára a Dakaron:

BFGoodrich® All-Terrain T/A KDR2+: kifejezetten a Dakarra tervezve

A BFGoodrich® All Terrain T/A KDR2+ abroncs az amerikai terepabroncs-specialista gyártó által kifejlesztett legújabb technológiai megoldásokat tartalmazza – a mindezidáig referenciaterméknek tekintett előző generációjához képest sokoldalúbb és ellenállóbb abroncs kifejlesztése volt a cél. A BFGoodrich® KDR2+ abroncsot választó versenyzők nem csalódnak majd: derűs nyugalommal küzdhetik le az egyre nehezebb terepeket.

A BFGoodrich® All Terrain T/A KDR2+ abroncs fejlesztési célja a még jobb tapadás és – főként sáros terepen – pontosabb kormányozhatóság volt, miközben a termék megtarja kitűnő globális teljesítményét. Az előző generációs termékhez hasonlóan hatékonyan küzd meg a sziklás és homokos talajjal, így nagyon jól teljesít a homokdűnék között vagy a sziklás hegyi utakon a tűző melegben (a Dakar-rali speciális szakaszait 0 és 4 000 méter közötti tengerszint feletti magasságokon rendezik!).

A BFGoodrich® KDR2+ abroncs újdonságai az új futófelület és a robosztusabb felépítmény, valamint a szöglyuk-sérülés elleni védelem.

A 2018-as Dakaron először kerül BFGoodrich® KDR2+ abroncs mind a kétkerékhajtású, mind az összkerékhajtású modellekre, vagyis a partnercsapatok mindegyike hajtástípustól függetlenül ugyanolyan abroncsteljesítményt kap.

A termék kifejlesztésében a legelső tervezési szakasztól elkezdve egészen a valós tesztelésig részt vett az X-Raid, a Toyota Overdrive, a Toyota Gazoo Racing és a Peugeot Sport csapata is, a végeredmény tehát az igényeikre szabott gumiabroncs lett.

Minden elérhető BFGoodrich® All Terrain T/A KDR2+ méretben (kétkerékhajtás: 37/12.5-17 / összkerékhajtás: 245/80-16), két változat készült, az egyik lágy keverékkel (S), a másik pedig közepes keménységűvel (M). A versenyző partnerek versenytaktikájuknak, a szakasz tereptulajdonságainak, illetve az időjárási körülményeknek megfelelően választhatják meg az abroncsaikat.

BFGoodrich® All-Terrain KDR: összkerékhajtású autókra

A KDR2-re nagyban hasonlító BFGoodrich® All-Terrain KDR minden olyan talajon megfelelő tapadást nyújt, ami csak a dél-amerikai terepralin előfordulhat. Erőteljes és strapabíró, az embert és gépet próbáló Dakar terepen szinte átsuhan, és a finom homokban is megfelelő vonóerővel rendelkezik.

Szerkezete egyszerre hajlékony és rendkívül ellenálló, így alacsony üzemi nyomáson is bírja a sebességet, miközben vonóereje legjobbját nyújtja. A BFGoodrich® All-Terrain KDR (245/80R16) abroncs összkerékhajtású járművekre készült, oldalfala ellenáll a mechanikai behatásoknak.